Cara Hilangkan Bintik Kolestrol Di Sekitar Mata Secara Semulajadi

Cuba periksa kawasan sekeliling mata sendiri, ada bintik kolestrol tak ? Sekiranya ada, itu bermakna badan anda mempunyai kolesterol yang tinggi. Seperti jerawat, bintik kolesterol juga boleh menjejaskan penampilan diri dan membuatkan rasa kurang selesa. Dengan pengawalan pemakanan dan pengambilan suplemen yang betul boleh menghilangkan bintik kolesterol di sekitar mata secara semulajadi tanpa pembedahan. 


Bintik kolesterol yang tumbuh di sekitar mata juga dikenali sebagai "Xanthelasma". Ia berlaku apabila salur darah yang mengandungi kolesterol tinggi terbentuk, di mana lemak terkumpul di bawah kulit dan salur darah menjadi sempit. masalah ini tidak boleh diambil mudah kerana boleh menyumbang kepada masalah yang lebih serius iaitu darah tinggi, masalah kardiovaskular dan sebagainya.

Bagaimana Bintik Kolesterol Boleh Terjadi ?

Pengambilan makanan yang berlemak dan tinggi kolesterol menyumbang kepada masalah ini. Cuba amalkan pemakanan yang sihat disamping itu lakukan senaman yang boleh mengeluarkan peluh dan toksin dari badan.

Gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok, pengambilan alkohol, kurang melakukan aktiviti beriadah juga menyumbang kepada masalah ini. 

Tips Menghilangkan Bintik Kolestrol Secara Semulajadi

  • Kurangkan makanan yang berlemak dan tinggi kolestrolnya.



  • Ambil makanan yang mempunyai kolesterol yang baik yang dikenali sebagai HDL. Elakkan makanan yang mempunyai kolesterol jahat iaitu LDL.
  • Ambil buah-buahan segar untuk mendapatkan khasiat dari fibernya, bukan semata jus yang hanya mempunyai air.



  • Elakkan dari makanan yang menyumbang kepada kolestrol jahat iaitu gandum penuh. Tukar kepada roti wholemeal bread berbanding roti putih.



  • Elakkan dari makanan seperti daging merah, marjerin dan makanan yang manis-manis kerana ia boleh meningkatkan kolesterol jahat.
  • Amalkan makan ikan dalam menu harian, berbanding daging merah dan makan dari sumber laut yang lain seperti udang, sotong, ketam. Ikan yang bagus untuk pemakanan sihat adalah seperti salmon, macherel dan sardin.



  • Pemakanan yang boleh meningkatkan kolesterol baik boleh diamalkan seperti kekacang, avocado, olive oil, yogurt, anggur dan bijirin.




  • Lebihkan bawang putih dalam masakan. Bawang putih mempunyai sifat anti-radang yang boleh menyekat kolesterol jahat. Shaklee ada menyediakan vitamin yang diperbuat dari bawang putih iaitu 'Garlic Complex'.


  • Ambil makanan yang mempunyai Omega 3 seperti telur, susu kambing, sayur bayam, ikan tuna, ikan sardin, jenis-jenis kekacang. 


  • Pengambilan suplemen khas untuk mengurangkan kolestrol seperti Phytocol-ST, OmegaGuard, Garlic Complex dan Lecithin. 



Perbezaan arteri yang normal dan arteri yang dipenuhi plak kolesterol



Senarai Vitamin Shaklee Yang Boleh Membantu Menghilangkan Bintik Kolesterol Secara Semulajadi


Seperti yang kita sedia maklum bahawa kesemua vitamin shaklee adalah dari sumber semulajadi, berasaskan bahan-bahan semulajadi dan bahan-bahan yang mempunyai fungsi istimewa, jadi ia akan membantu merawat secara semulajadi. Lebih baik mencegah sebelum ia parah, kerana bintik kolesterol merupakan tanda awal sebelum ia menjurus kepada masalah yang lebih serius. 


1. Phytocol-ST



  • Dirumus dari campuran bahan bahan yang mengandungi fisoterol semulajadi di dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan dan bijirin.
  • Ia menampung 2000mg fisoterol daripada tumbuhan untuk keperluan seharian kita.
  • Fisoterol telah terbukti secara klinikal boleh merendahkan paras kolesterol jahat (LDL)
  • Kandungan fisoterol yang terdapat di dalam Phytocol-ST adalah mengikut saranan yang digariskan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)

2. OmegaGuard




  • OmegaGuard merupakan sumber asid lemak dari minyak ikan Omega-3. Ia mengandungi kolesterol HDL yang tinggi.
  • Ia berfungsi membawa keluar segala kolesterol dari salur arteri ke hati melalui proses penyingkiran.
  • Dengan kehadiran HDL, ia dapat merendahkan paras LDL, maka plak kolesterol yang terdapat di dinding arteri dapat dicairkan, lalu melancarkan aliran darah.
  • Apabila plak yang terdapat di dinding kolesterol tidak dapat dicairkan, ia akan bergumpal dan meningkatkan risiko stroke dan arteri mengeras dan pecah. Jadi dengan pengambilan OmegaGuard ia dapat membantu membersihkan salur arteri.

3. Garlic Complex



  • Membantu menurunkan kolesterol jahat (LDL), mengelak kelikatan darah, mengurangkan pembekuan darah, boleh meningkatkan kolesterol baik (HDL), melindungi jantung dengan menghalang strok dan penyakit koronari.
  • Menstabilkan tekanan darah tinggi. Menurut kajian 2-4 tablet Garlic Complex mampu menurunkan tekanan darah tinggi sebanyak 8 point.

4. Lecithin



  • Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya Non-GMO (tumbuhan yang TIDAK mengalami pengubahsuaian genetik)
  • Setiap kapsul mengandungi 530mg Lecithin termasuk 80mg Kolin dan 48mg Inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh badan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.
  • Lecithin Shaklee yang kaya dengan 'Polyunsaturated Fat' dimana ia boleh meningkatkan kadar HDL dan menurunkan kadar LDL di dalam badan.
  • Lecithin Shaklee juga dikenali sebagai 'pengemulsi semulajadi' kerana ia mempunyai kesan 'melekat pada lemak' iaitu Lecithin boleh menyebabkan lemak terapung dalam darah, seterusnya dapat mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.



VIDEO TESTIMONIAL KOLESTEROL



TESTIMONI












Mereka merupakan sebahagian yang telah ikhtiar dengan vitamin shaklee, ramai lagi yang telah merasa kesan positifnya. 

Jika anda juga mempunyai masalah seperti di atas, hubungi saya untuk konsultansi percuma merujuk masalah anda dan semestinya mengikut budjet anda.  



Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....



Comments

  1. haritu sha dah takdak biji kolestrol ni, pastu sekarang ada balik sbb takjaga makan :')

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan