Atasi Senggugut Teruk Dengan Suplemen Semulajadi

Senggugut atau juga disebut sebagai 'Dysmenorrhea' merujuk kepada masalah sakit yang dihadapi wanita ketika datang bulan atau haid. Bagi kebanyakkan wanita, keadaan normal apabila permulaan kitaran haid membuatkannya berasa gelisah. Tapi bagi sesetengah mereka pula, keadaan ini menjadi lebih parah bila kitaran haid ini sangat menyakitkan sehingga mengganggu rutin harian. Jemput baca perkongsian dari Cik Hasmimie Arrfin yang telah menemui cara atasi senggugut teruknya. 




MASALAH SENGGUGUT SEMAKIN BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN OSTEMATRIX DAN GLA COMPLEX SHAKLEE

Assalamualaikum. Saya Hasmimie Arrfin saya nak kongsikan kisah mcmne saya bebas dari masalah senggugut yang sangat teruk.

Semasa bujang. Tiap-tiap bulan hari 1st datang haid memang wajib dapat MC. Sampai muka ni dah naik malu mana tidak nya. Doc yang merawat tu lelaki sampai 1 tahap bila datang klinik doc cakap ye mimie, period paint ya...doc pun dh kenal..aduhh..merah muka. 

Bile diserang senggugut memang tahap berguling, tido merengkuk menahan kesakitan yang amat sangat. Siapa yang pernah alami mesti tau macamana sakitnya tu. Kalau hari 1st kena time dekat office mmg nak jalan pun pegang dinding membongkok2 macam nenek sibongkok tiga..Sakittt..

Suatu hari alkisah bermula selepas officemate promot si putih putih melati Ostematrix kepada saya. Niat dia share pasal Oste tu sebab dia tahu saya ni jenis tak minum susu. Ingat lagi ayat dia, Adik, elok ambil kalsium ni. Sekarang masa bujang adik tak pikir lagi. Esok2 dah kawen baru adik tahu. Adik tu dah lah tak minum susu. Nanti adik menyusu baby, baby tarik semua kalsium adik, adik plak tak minum susu so dari mana adik nak dapat kalsium untuk adik plak?

Itu lah yang jadi reput gigi, reput tulang sbb baby dh tarik kalsium adik. Lagi 1 adik tu senggugut teruk bagus adik ambil oste ni. Sebab kalsium membantu mengekalkan otot dalam badan yang menghalang daripada kekejangan. Adik pun selalu mengadu sakit-sakit badan kalau banyak jalan & naik tangga. Tu sebab adik kekurangan kalsium la. 

Saya pulak jenis kalau kawan berniaga memang senang nak tergoda untuk membeli. Hihi. So saya pun decide beli oste pada bulan itu. Selepas mencuba sebotol siputih Ostematrix alhamdulillah haid bulan berikutnya tu saya tak diserang senggugut lagi. 

Menunggu2 jugak kononnya bila lah nak senggugut..hahhaa.. Waaahhh.. ini ajaib.. memang benar-benar berkesan. Badan pun dh takde sakit-sakit sangat ulang alik turun naik tangga. Dan 1 lagi yang saya perasan saya dah tak perlu tunggu 3 4 hari atau kadangkala seminggu untuk membuang. Rupa-rupanya kandungan magnesium dalam Oste tu membantu otot usus menjadi lebih relaks & lancar. Najis juga lebih lembut & lebih mudah dikeluarkan.

Bulan seterusnya saya beli Oste dan tambah GLA untuk masalah senggugut saya tu. Dan saya serta merta join jadi ahli Shaklee kerana saya sudah merasai Shaklee Effect itu sendiri. 

Alhamdulillah sehingga hari ini saya tidak lagi diserang sengugut yang sampai tahap bergulung-gulung mcm tikar mengkuang   . Terima kasih officemate merangkap mak shaklee ku kerana memperkenalkan oste kepada saya  

Kepada anda yang mengalami masalah sama seperti saya iaitu 3S : Senggugut, Sakit2 Badan & Sembelit dapatkan Ostematrix & GLA hari ini juga. Pastinya takkan sia-sia   

Begitulah perkongsian dari beliau yang telah merasai sendiri Shaklee Effect kesan pengambilan konsisten vitamin dari Shaklee. 

Bagaimana Cara Atasi Senggugut Teruk 

Salah satu cara paling cepat nak atasi senggugut teruk adalah dengan pengambilan painkiller seperti paracetamol, ponstan, ibuprofen dan aspirin. Namun cara ini hanya untuk melegakannya sementara, bukan merawat. Ia juga perlu preskripsi dan atas nasihat doktor. Pengambilan melebihi dos tanpa kawalan akan memudaratkan tubuh badan di masa akan datang. 




Cara terbaik adalah dengan mengamalkan pengambilan vitamin dan mineral yang berkesan membantu mengatasi dan menghilangkan serta mengurangi simptom masalah sengugut ini. Antara vitamin yang disarankan untuk masalah ini termasuklah minyak ikan, vitamin B6, kalsium dan magnesium, Vitamin E dan Gamma Linolenik Acid (GLA)

Set Sengugut Shaklee



GLA Complex

Merupakan gabungan minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Kelebihan GLA Complex adalah untuk mengawal-selia kitaran haid, mengurangi simptom PMS dan sakit kepala. GLA juga bagus untuk melambatkan menopause dan mengurangkan tanda-tanda menopause. Selain itu GLA sangat bagus untuk diamalkan dan memberi kesan terhadap tekstur kulit, pembaikan serta menjadikan kulit lebih glowing.


Ostematrix

Suplemen kalsium yang lengkap dengan magnesium, vitamin D, Boron, Manganese, Copper dan Zinc untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Ostematrix membantu mengurangi simptom-simptom senggugut seperti kembung perut, kekejangan, retensi air, mudah meradang, kemurungan dan pitam serta menggalakkan tidur yang lebih selesa dan lena.


B-Complex

Lengkap dengan 8 jenis vitamin B termasuk asid folik yang diperlukan tubuh badan untuk membantu tubuh bertenaga, otak menjadi lebih fokus, emosi lebih stabil. Kekurangan vitamin B boleh meningkatkan paras estrogen dan kesan PMS.


Senggugut tidak boleh dipandang ringan. Senggugut yang teruk merupakan petanda kepada penyakit yang lebih parah. Antara penyakit yang berkaitan dengan senggugut teruk adalah endometriosis, fibroid, adenomyosis dan sebagainya. Perkembangan penyakit ketumbuhan ini mungkin boleh berlaku dengan sangat cepat tanpa kita sedari. Setiap wanita harus ambil kesedaran ini, dan buat pemeriksaan segera jika mengalami senggugut yang teruk disamping mengamalkan suplemen yang selamat dan semulajadi sebagai alternatif yang boleh mengurangkan simptom senggugut. Jaga rapi kesihatan rahim anda.


Berminat nak dapatkan Set Senggugut Shaklee, anda boleh beli secara online


Setiap pembelian anda layak mendapat konsultasi ekslusif dan cara pengambilan yang betul.
Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya

Nak lebih jimat ??? klik di bawah






Call/SMS/Whatsapp : 012-684 1829

Kawasan COD : Port Klang-Pandamaran-Kg Raja Uda-Bukit Tinggi Klang-Telok Gong-Sungai Udang-Klang-Shah Alam


Disclaimer Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....

Comments

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan