Rawat Gangrene Anda Dengan Cara Semulajadi Dan Berkesan

Anda biasa dengar apa itu gangrene..? Gangrene adalah keadaan yang berlaku apabila tisu badan kita mati. Ia disebabkan oleh kehilangan bekalan darah akibat dari mengalami penyakit, kecederaan, atau jangkitan. Anggota badan yang paling biasa diserang gangrene adalah jari tangan, jari kaki, tangan, tapak kaki dan betis, namun gangrene juga boleh menyerang di dalam tubuh, termasuk organ dan otot. Jom baca untuk tahu cara merawatnya dengan cara semulajadi dan ia berkesan. 



Punca Gangrene


Darah memainkan peranan penting dalam kesihatan tubuh badan kita. Ia bukan sahaja berfungsi mengangkut oksigen dan nutrien ke seluruh badan untuk makanan sel, ia juga berperanan membawa antibodi untuk melawan penyakit dan melindungi tubuh badan kita dari jangkitan. Apabila darah tidak dapat bergerak secara bebas di seluruh tubuh, sel-sel badan kita tidak dapat bertahan, jadi jangkitan boleh berlaku dan menyebabkan tisu boleh mati akibat gangren. Keadaan berikut boleh membuatkan aliran darah terjejas seterusnya meningkatkan risiko gangren;
  • Diabetes
  • Atherosclerosis iaitu penyakit arteri progresif yang disebabkan oleh penimbunan plak sehingga aliran darah menyempit.
  • Penyakit arteri periferal merupakan satu keadaan berlakunya penyempitan pembuluh darah arteri yang boleh menyebabkan kegagalan aliran darah ke kaki
  • Merokok
  • Trauma atau kecederaan serius
  • Obesiti
  • Fenomena Raynaud merupakan gangguan kepada aliran darah contohnya ia berlaku pada jari tangan dan kaki.
  • Sistem imun yang lemah




Jenis-Jenis Gangrene


Gangrene Kering

Gangrene jenis ini biasa menyerang mereka yang mempunyai diabetes dan penyakit autoimun. Gangrene jenis ini biasanya menjejaskan tangan dan kaki yang disebabkan oleh peredaran yang lemah. Gangrene jenis ini, akan mengakibatkan tisu menjadi kering dan mungkin berwarna coklat keungu-biru hingga berwarna hitam dan lama kelamaan tisu tersebut akan jatuh atau putus. Jangkitan biasanya tidak terdapat dalam gangren kering, walaubagaimanapun, gangren kering boleh berubah kepada gangren basah jika terdapat jangkitan.





Gangrene Basah

Gangrene basah selalunya melibatkan jangkitan. Kecederaan akibat luka terbakar atau trauma di mana bahagian badan hancur atau terhimpit membuatkan terputusnya saluran bekalan darah ke kawasan tersebut. Keadaan ini menyebabkan kematian tisu dan ia akan meningkatkan risiko jangkitan. Tisu akan membengkak dan melepuh serta mengandungi nanah. Jangkitan dari gangrene basah akan merebak dengan cepat ke seluruh tubuh badan. Oleh itu ia sangat serius dan berpotensi mengancam nyawa jika tidak dirawat dengan cepat.





Jenis gangren basah pula termasuklah ;

Gangren dalaman berlaku apabila aliran darah yang tersekat ke organ dalaman.  Organ yang terlibat biasanya appendiks dan usus.


Gangren gas jarang terjadi tetapi ia berbahaya. Ia berlaku apabila jangkitan berlaku jauh di dalam tubuh badan seperti di dalam otot atau organ. Gangrene jenis ini biasanya disebabkan oleh trauma. Bakteria yang menyebabkan gangren gas dikenali sebagai clostridia akan membebaskan toksin berbahaya atau racun ke seluruh badan. Akibatnya gas terperangkap dalam tisu badan dan akan memudaratkan seluruh tubuh badan. Apabila keadaan ini terjadi, kulit mungkin menjadi pucat dan kelabu, apabila ditekan pula, akan mengeluarkan bunyi akibat kehadiran gas di dalam tisu badan. Gengren gas memerlukan rawatan perubatan dengan segera kerana tanpa rawatan, kematian boleh berlaku dalam tempoh 48 jam.


Gangrene Fournier sangat jarang berlaku, gangren jenis ini melibatkan jangkitan di bahagian kemaluan. Lelaki lebih berisiko mendapat gangrene jenis ini berbanding wanita. Ia boleh mengancam nyawa sekiranya jangkitan yang dipanggil sepsis telah masuk ke dalam aliran darah.


Rawatan Gangrene Dengan Suplemen Semulajadi Dan Ia Berkesan !!!




Saya cadangkan anda rawat gangrene dengan Vivix disamping pengambilan ubat dari hospital. Vivix yang kaya dengan resveratrol dan polifenols merupakan pelengkap ubat untuk masalah gangrene. Ia berfungsi menghasilkan tisu-tisu baru bagi mengantikan tisu yang telah mati. Tambahan pula ia mampu membantu memulihkan saraf-saraf yang telah terjejas dan rosak.

Kesan yang cepat selepas konsisten dengan pengambilan Vivix boleh mula terlihat seawal 2 minggu. Kawasan hitam pada bahagian yang terjejas akibat gangrene akan mula pulih, dan apa yang lebih menarik ialah anggota yang terjejas akan dapat berfungsi seperti biasa. Luka pada kawasan terbabit pula mula kering dan tertutup. 

Kita lihat perkongsian dari Mrs. Letchumy, seorang penghidap kencing manis. Gangrene kencing manis pada kakinya membuatkan beliau hilang dua jari kakinya. Selepas menjalani amputasi jari kaki, luka tidak sembuh-sembuh. Sejak beliau mula mengambil Vivix dan Zinc, lukanya kembali sembuh perlahan-lahan.

Jika anda perhatikan gambar, isi kaki yang baru telah tumbuh semula seawal 2 minggu pengambilan Vivix. Luka semakin sembuh dan gangrene pada jari kaki juga semakin pulih. Vivix telah berjaya menstabilkan kandungan gula dalam darah, aliran darah juga semakin baik, malah sel-sel baru yang lebih sihat telah berjaya dihasilkan bagi melawan gangrenenya. 




Harapan saya dengan perkongsian ini akan memberi manfaat dan peluang kepada anda atau orang yang tersayang untuk terus hidup lebih sihat serta pulih dari masalah gangrene ini. Sekiranya anda telah membuat keputusan untuk ikhtiar dengan Vivix, dapatkannya segera dengan terus menghubungi saya atau boleh juga klik untuk pembelian online. Setiap pembelian produk Shaklee, anda layak mendapat konsultasi eksklusif secara percuma.





Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....




Comments

  1. What is the Best Is Titanium Aircraft (Ships?
    The best titanium wedding ring is the titanium plate SLS at a Boeing 737-800 aircraft. The ceramic vs titanium company manufactures and builds titanium screws high-performance aircraft based in titanium watch China.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan