Tips Berhenti Merokok Yang Mudah Dan Berkesan

Biasa tak kita dengar bila seseorang stress, mereka akan mula merokok ? Ini adalah disebabkan oleh nikotin yang terdapat di dalam setiap rokok mempunyai kesan tenang dan rileks. Namun kesan itu hanya sementara, dan menyebabkan mereka perlu mengambilnya lagi untuk menghilangkan keresahan, rasa tidak senang duduk dan sebagainya. Saya sejujurnya bersimpati terhadap mereka yang mencuba untuk berhenti merokok tetapi tidak berjaya. Ketahui tips berhenti merokok yang mudah dan berkesan kerana ia boleh membantu menghilangkan ketagihan selain anda memerlukan tekad yang kuat untuk berhenti. 



Untuk berhenti merokok dan menghilangkan ketagihan bukanlah perkara mudah dan ia sangat mencabar, namun ia tidak mustahil. Bertindak sekarang untuk diri sendiri dan orang yang tersayang. KATAKAN TIDAK PADA ROKOK.






Berikut adalah teknik yang anda boleh melaksanakan untuk menjadikannya asas kejayaan dalam proses berhenti merokok.


1. Tarik Nafas Dalam-Dalam Dan Bertenang





Setiap kali anda merasa ketagihan, tarik nafas dalam dan perlahan-lahan membiarkan ia keluar. Tekanan adalah salah satu daripada pencetus kuat untuk ketagihan nikotin, dan senaman mudah ini akan membantu anda berehat dan bertenang. Oksigen tambahan boleh membantu mengurangkan sakit kepala dan perasaan pening anda. Jika anda telah merokok untuk masa yang lama, ada kemungkinan bahawa anda masih mempunyai sisa nikotin dalam paru-paru anda. Bernafas secara mendalam boleh membantu menghilangkan ketagihan dan keinginan dengan melepaskan beberapa nikotin itu ke dalam aliran darah anda.


2. Pengambilan Air Dan Snek Berkhasiat





Air akan mempercepatkan detox nikotin. Air juga boleh membantu meringankan batuk dalam masa yang sama membantu paru-paru anda untuk membersihkan lendir. Minum air juga merupakan cara yang terbaik untuk memerangi selera makan yang meningkat tanpa mengubah tabiat makan anda. Pengambilan snek yang berkhasiat juga membantu mengurangkan ketagihan. Snek berkhasiat seperti buah-buahan, kekacang, kismis dan sebagainya.



3. Kurangkan Pengambilan Kafein





Nikotin menyekat kesan kafein, jadi selepas anda berhenti merokok, kafein pula akan memberi kesan kepada anda. Cuba kurangkan pengambilan kafein kerana ia juga adalah perangsang semula kepada ketagihan nikotin. Kafein meningkatkan kadar denyutan jantung dan membuatkan tekanan lebih sukar. Selain itu kafein membuatkan anda mengalami insomnia. Kurangkan kafein membantu anda tidur lebih baik dan bertenaga sepanjang hari. 


4. Beriadah




Lakukan aktiviti sihat seperti berjogging, beriadah bersama keluarga yang membolehkan anda mengurangkan tekanan kerana tekanan menjadi punca untuk anda mengambil rokok semula.


5. Elakkan Berada Dengan Golongan Yang Merokok




Pengaruh kawan sangat kuat. Elakkan makan atau keluar bersama mereka kerana mereka biasanya akan menawarkan anda sebatang rokok selepas makan. Dan jangan sesekali beranggapan "hanya sebatang", kerana hanya sekali mencuba, anda akan mahu mengambilnya lagi.


Risiko Penyakit Akibat Merokok



Penyakit Mulut






 Kanser Paru-paru

Banyak lagi masalah dan penyakit yang boleh dikaitkan dengan risiko merokok. Selain kanser paru-paru, kanser mulut, merokok juga boleh mengakibatkan mati pucuk, strok, serangan jantung. Merokok juga memberi kesan kepada orang sekeliling iaitu yang paling dekat adalah isteri dan anak-anak. Jika isteri hamil, kesan rokok tersebut boleh mengakibatkan keguguran, kelahiran pra-matang, masalah pada plasenta dan banyak lagi. 



Saya kongsikan video dibawah untuk inspirasi kepada anda yang sedang berusaha berhenti merokok. 




Encik Uzir yang mengambil Vivix sebagai ikhtiar untuk berhenti merokok. 




Bagaimana Vivix Boleh Membantu Mereka Untuk Berhenti Merokok






Vivix yang kaya dengan resveratrol serta anti-oksidan yang sangat tinggi bertindak dengan memulihkan semula struktur DNA dan seterusnya membantu menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. Sel-sel yang telah rosak akibat dari pengambilan nikotin akan diperbaiki dari peringkat yang paling asas lagi iaitu DNA. Vivix sebenarnya membantu proses berhenti merokok dengan cara membuang nikotin yang terdapat pada DNA. Apabila DNA mula sihat, ia akan menyebabkan anda rasa hilang nikmat pada rokok kerana ia akan membuatkan rokok terasa pahit. Bila tiada lagi rasa nikmat, si perokok tersebut mula beralih arah dari terus merokok. Tambahan lagi, pengambilan Vivix membuatkan kesihatan si perokok bertambah baik dengan kesan awet muda. 


Vivix juga membantu mengurangkan simptom withdrawal bila mula berhenti merokok. Simpton ini berlaku akibat tiada sumber nikotin dalam badan. Jadi ia boleh mengakibatkan pelbagai penyakit menyerang badan. Antara simptom yang biasa berlaku ialah mood swing, insomnia, tidak fokus, cepat marah, rasa bosan, kegelisahan, dan kemurungan, mudah letih, sakit kepala, loya, sakit dada, selera bertambah dan lain-lain.


Sepanjang tempoh berhenti berserta dengan simptom-simptom di atas, diharap perokok tegar bersemangat untuk terus berjuang disamping sokongan dari ahli keluarga turut memberi galakan dan kesabaran. Berdoalah kepada Tuhan agar diberi kesabaran dan dipermudahkan segalanya. 





Testimoni 1 







Testimoni 2








Testimoni 3





Testimoni 4




Mereka merupakan sebahagian yang telah ikhtiar dengan Vivix, ramai lagi yang telah merasa kesan positifnya. 

Jika anda juga mempunyai masalah seperti di atas, hubungi saya untuk konsultansi percuma dan proses pembelian.  




Klik untuk order Online






Klik untuk whatsapp saya



Call/SMS/Whatsapp : 012-684 1829






Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....

Comments

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan