Ramadhan Bulan Untuk Detoks

Ramadhan datang lagi, Alhamdulillah sekali lagi diberi peluang menyambutnya. Bulan yang dinantikan seluruh umat islam kerana bukan sahaja berpuasa dapat membersihkan jiwa, menyucikan hati, berpuasa juga dikatakan boleh menyah-toksin (detox) atau meyingkirkan racun-racun yang terdapat di dalam tubuh badan. 





Mengapa perlu Detox ?


Badan kita terdedah kepada bahan tercemar daripada persekitaran, pemakanan yang tidak sihat, tekanan, serta gaya hidup yang mencabar. Pendedahan berterusan menyebabkan hilang keupayaan semula jadi badan untuk membersihkan tubuh daripada toksin. Hasilnya ialah pembentukan secara beransur-ansur toksin yang boleh membawa kepada pelbagai penyakit. Oleh itu, adalah penting bagi kita untuk melakukan detox dengan kerap.


Tanda-Tanda Badan Penuh Dengan Toksin


1. Kerap Berasa Penat

Jika kerap merasa penat dan lelah walaupun tidak melakukan apa-apa aktiviti fizikal yang berlebihan merupakan tanda badan penuh dengan toksin. Sakit di bahagian otot dan sendi juga merupakan kesan akibat mendapan toksin di bahagian tersebut. 






2. Mudah Mengantuk

Mengantuk berbeza dengan rasa penat, ia adalah akibat sel darah yang tidak mencukupi untuk keperluan oksigen dalam otak. Akibatnya otak terus menghantar isyarat lesu dan mengantuk walaupun anda rasa telah cukup tidur. Biasanya ini adalah kesan penimbunan toksin pada pembuluh darah yang mengganggu peredaran.



3. Sembelit

Sembelit juga berkaitan dengan toksin dan sisa dalam badan. Sembelit akan menyebabkan toksin tidak keluar sebagaimana yang sepatutnya, tetapi ia mendap dalam usus besar  dan kemudian kembali diserap oleh tubuh dan mengalir dalam peredaran darah.




4. Bau Mulut

Mereka yang mengalami bau mulut yang bukan berpunca dari masalah gigi sebenarnya sedang menghadapi masalah dengan mendapan toksin dalam tubuh. Reaksi toksik dan sisa-sisa dalam badan akan mendap dalam hati dan menyebabkan reaksi kimia dalam hati yang menimbulkan aroma tidak sedap. Keadaan ini juga boleh menyebabkan mulut lebih mudah mengalami jangkitan kerana aroma ini membuat bakteria dan kulat selesa hidup dalam mulutkemunculan aduan sariawan.










5. Sukar Untuk Kurus


Walaupun telah mengurangkan pengambilan makanan seharian tubuh badan masih lagi sukar untuk kurus, ini adalah berpunca dari masalah hormon. Biasanya masalah ketidakseimbangan hormon adalah berpunca dari mendapan toksin yang mengganggu peredaran darah dan mekanisme pengeluaran hormon. Hormon menjadi tidak seimbang dan akhirnya mengganggu keseluruhan fungsi dalam tubuh, termasuk keupayaan penyerapan glukosa serta proses metabolisme terjejas.


8 Manfaat Detox


Seperti yang kita semua sedia maklum detoks merupakan cara untuk mengurangkan toksin berlebihan dalam badan dan mengoptimumkan fungsi organ detoks dalam badan kita. Namun bagaimana cara untuk memastikan bahawa detoks ini benar-benar berkesan? Apakah antara sebab khusus mengapa kita perlu fokus dalam membersihkan tubuh anda?

Sekiranya mengikuti pelan detoks yang terancang dan selamat ia boleh memberikan berbagai kesan positif dan antara yang terpenting ialah:

1. Menurunkan berat badan

2. Melegakan rasa kembung dan sembelit

3. Memberi tenaga

4. Mengurangkan nafsu makan

5. Kulit kelihatan lebih cantik

6. Mengurangkan tekanan

7. Menguatkan sistem imunisasi badan

8. Tidur lebih lena


Detoks merupakan langkah penting dalam memperolehi kesihatan keseluruhan yang lebih baik.

Berdetox juga membantu membersihkan tubuh badan daripada toksik dan memenuhi kekosongan itu dengan nutrien yang sihat dan akan membuatkan minda sentiasa inginkan makanan yang lebih berkhasiat.




Cara Detox Dengan Shaklee


Detox dengan Shaklee tidak seperti produk pencuci kolon atau laksatif, Shaklee menggunakan gabungan herba-herba dan nutrien semula jadi bagi menyokong proses detoksifikasi semula jadi. Mari lihat 5 produk di dalam set ini yang membantu memberikan permulaan yang sihat, cantik dan bertenaga. 





1. Alfalfa Complex 

Alfalfa Complex merupakan herba yang kaya dengan pelbagai nutrisi dan digelar 'Raja Segala Tumbuhan'. Membantu proses detox hati, darah dan usus. Beralkali tinggi dan membantu meneutralkan keasidan badan, membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol, juga membantu merawat masalah penghadaman dan banyak lagi.


2. Peppermint Ginger Plus 

Membekalkan herba semula jadi seperti pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk membantu melegakan serta meredakan sistem penghadaman anda.


3. DTX™ Complex 

Formulasi unik hasil ekstrak benih milk thistle, cendawan reishi, skizandra cinensis, dandelion, kekunyit, dan articok, DTX Complex adalah tonik yang direka khas bagi memberi sokongan nutrisi untuk hati berfungsi secara sihat dengan cara melindungi serta memastikan kebolehan tubuh manusia berfungsi seperti normal dalam mengekalkan hati yang sihat.

4. Herb-Lax™ 

Campuran proprietari yang dipertingkatkan dan ditambah lagi dengan daun sena, di mana secara tradisinya ia digunakan sebagai laksatif semula jadi, Herb-LaxTM berkebolehan membantu ketidakaturan yang berlaku pada tempoh tertentu. Ia menggalakkan pergerakan usus untuk memperbaiki proses pembuangan semula jadi tubuh.

5. Vivix® 

Ramuan lazat yang kaya dengan polifenol, iaitu sejenis phytokimia berasaskan dari tumbuhan yang membantu menjaga kepentingan sel anda. Vivix dihasilkan dari campuran botanic Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak ungu. Campuran proprietari kami adalah berasaskan anggur muscadine menggunakan proses ekstrak yang berpaten.



Saksikan video ini untuk menambah keyakinan anda untuk berdetok cara Shaklee. Cara kuruskan badan dengan betul sambil buang toksin dalam badan. 





Testimoni





















Hubungi saya segera, kerana saya benar-benar ingin membantu anda. 

Jadi tunggu apa lagi ? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.








Call/SMS/Whatsapp : 012-684 1829







Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....




Comments

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan