Tips Hilangkan Sunburn Dengan Cepat Dan Berkesan

Selaran matahari atau lebih dikenali sebagai sunburn boleh berlaku kepada kulit anda sekiranya terdedah terlalu lama kepada sinaran cahaya matahari. Kulit bukan sahaja menjadi gelap, sedikit kemerah-merahan malah terasa pedih dan bengkak. Sunburn merupakan faktor risiko yang serius untuk mendapat kanser kulit. Jadi jangan pandang remeh perkara ini, jom baca tips hilangkan sunburn dengan cepat dan berkesan.  


Sunburn ini walaupun nampak di kulit hanya kesan jangka pendek, namun ia tidak boleh diabaikan. Terutama sekali bagi mereka yang mempunyai kulit yang mudah atau cepat kemerah-merahan walaupun sekejap sahaja berada di bawah sinaran matahari. Pendedahan kepada sinaran matahari ini juga mempunyai banyak kesan negatif lain seperti proses penuaan yang berlaku dengan lebih cepat, pigmentasi  seperti jeragat malah lebih menakutkan ialah terkena kanser kulit.

Tips Pencegahan Sunburn

Beberapa tips pencegahan boleh diamalkan bagi mengelak kesan sunburn;

1. Hindari sinaran matahari di antara pukul 10 pagi hingga 3 petang, kerana waktu inilah radiasi ultra ungu sangat kuat.



2. Jika anda harus melakukan aktiviti luar, gunakan losyen penghalang/penapis cahaya (sunblock/sunscreen) bagi mengelak kesan sunburn.

3. Pakai pakaian yang tertutup seperti berlengan panjang dan berseluar panjang dan dari kain jenis woven.

4. Pakai pakaian yang berwarna gelap kerana pakaian yang berwarna gelap lebih memberikan perlindungan daripada pakaian yang berwarna cerah. 

5. Pakai topi



6. Makan vitamin yang boleh mencegah kesan sunburn

7. Boleh amalkan petua iaitu dengan penggunaan kulit lidah buaya atau tomato yang dibuat masker.



8. Minum air kosong yang mencukupi untuk elak badan dari terhidrasi, iaitu sekurang-kurangnya 3 liter sehari.



Cadangan Vitamin Yang Boleh Bantu Menghilangkan Kesan Sunburn



Vitamin E - Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat dan menjadi ejen perlindungan UV.

Vitamin C - Berfungsi sebagai antioksidan yang kuat, membantu dalam penghasilan kolagen dan memberikan kulit yang lebih cerah dan gebu.

ESP - Sebagai blok asas kepada penghasilan sel badan, justeru ia menbantu memberi kulit yang cantik, otot, kuku dan rambut yang sihat.

CoQ-Trol Plus - Membantu peredaran darah yang sihat, ejen perlindungan UV secara semulajadi.

Collagen Powder - Memberikan kelembapan kepada kulit dan rambut, memberikan keanjalan kepada kulit dan mengurangkan pigementasi, jeragat dan warna kulit yang tidak sekata.

Hilangkan Kesan Sunburn Di Muka Dengan YOUTH™ 





Selain dari pengambilan suplemen untuk merawat dari dalam, pemakaian skincare juga sangat-sangat membantu untuk menghilangkan kesan sunburn dengan cepat. YOUTH™ sememangnya satu revolusi dalam dunia ‘skincare’. Dengan 8 paten dan paten-diproses (patent pending), setiap produk YOUTH™ diformulasi secara spesifik untuk menangani pelbagai faktor penuaan, samada ianya cara hidup anda, kerosakan persekitaran, atau penuaan semulajadi.


Rata-rata pengguna YOUTH™ sangat berpuashati dengan kesannya seawal 7 hari. Apa yang boleh mereka rasakan parut jerawat makin pudar, liang-liang pori mengecil, masalah blackhead dan whitehead hilang, tona kulit sekata serta kulit muka lebih cerah bersinar. Penggunaan YOUTH™ yang konsisten dan berterusan membuatkan kulit anda sedekad lebih muda !

















Kulit Cerah Semulajadi Kekal Awet Muda
Dulu : paling sedih kulit kusam, pakai bedak pun tak ngam, bencik, pastu kalau banyak keluar kena matahari cepat betul kena sunburn, pendek kata cepat benor jadi hitam, pipi pun chubby 
Selepas : kulit dah makin cerah, kusam dah hilang, pastu kalau keluar rumah tak risau sangat muka jadi hitam, pendek kata hasil makan shaklee selama ni dah nampak hasil, start makan shaklee 2011


Mereka antara yang telah merasa kesannya. Anda bagaimana ? Jangan berlengah lagi, rawat kesan sunburn anda segera. Jom cantik dengan Shaklee.





Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....


Comments

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan