Cara Rawat Kulit Wajah Breakout Dengan Berkesan

Hari ini saya nak kongsikan kisah tentang seorang wanita yang wajahnya 'breakout' akibat salah guna kosmetik yang akhirnya ikhtiar dan mendapat kesan yang sangat awesome dengan suplemen dan skincare dari Shaklee.  



WAJAH YANG BREAKOUT TERUK KEMBALI CANTIK SELEPAS KONSISTEN RADIANT 4 DAN SKINCARE YOUTH
.
Nama saya Farah Qurratun Aini. Isteri dan ibu kepada 2 orang cahaya mata. Saya nak ceritakan kisah benar bagaimana kulit saya boleh breakout teruk dan kembali cantik selepas bersama Shaklee. 
.
Dulu semasa bujang saya terjebak dengan produk timbang kilo. Masa tu takde ilmu pon pasal kandungan yang bahaya dalam kosmetik timbang kilo. Tapi jenama produk tu dulu memang terkenal lah. 
.
Minggu pertama pakai memang cantik kulit. Putih bersih. Licin dan lembab. Keadaan macam tu elok selama 3 bulan. Bulan ke empat masa tu dah nak kahwin, dah mula tumbuh jerawat. Risau ! Tapi nasib baik jurusolek pandai tutup jerawat yang ada. 
.
Selepas kahwin, makin teruk. Berjerawat penuh . Merah-merah lagi. Masa ni dah tertekan. Orang pula makin bertanya kenapa kulit macam tu. Malu nak berdepan dengan orang. Bila pakai produk tu semakin pedih jadi saya berhenti pakai produk tu. 
.
Suami bawa saya ke klinik kulit untuk dapatkan rawatan. Mana klinik kulit tak pergi. Semua klinik pergi. Bayaran bukan murah. Ratus-ratus semuanya. Tapi kesan tetap sama malah makin teruk pon ada. Jadi suami tak bagi teruskan pakai produk klinik.
.
Kemudian saya mengandung. Dalam tempoh mengandung hormon tak stabil pula maka kulit kembali teruk. Sampaikan saya dirujuk ke doctor pakar kulit di hospital kerajaan. Saya dibekalkan ubat yang dikawal maknanya ubat sapu yang kuat. Saya pakai juga sebab masa tu terpaksa pakai untuk bagi kulit reda dari alahan yang teruk. 
.
Selepas bersalin saya teruskan sesi dengan pakar kulit tu. 3 bulan sekali. Tapi sebabkan saya tak guna selalu ubat yang dibekalkan maka saya discaj sendiri appoiment dengan doctor pakar. Sebab risau juga efek ubat tu. Yang saya perasan ubat tu hanya sembuhkan lapisan luar sahaja. Jika tak pakai ubat tu, naik kembali merah-merah dan gatal-gatal.
.
Tekanan sangat masa ni. Dah tak larat nak segan dengan orang. Dah sengsara rasa nak melayan pertanyaan orang lirikan mata yang terkejut tengok kulit muka. Keyakinan diri pon takde masa tu .
.
Jadi saya nekad untuk rawat kulit saya dari dalam. Jika rawat dari luar sahaja ia hanya sembuhkan lapisan kulit luar sahaja. Di lapisan dalam masih ada baki-baki bahan kimia yang bahaya.
.
Saya mulakan dengan GLA Complex untuk stabilkan hormon. Saya perasan bila hormon tak stabil kulit muka semakin teruk. Jadi saya mulakan dengan stabilkan hormone dahulu dengam mengambil GLA Complex. Kemudian saya konsisten set radiant 4 shaklee iaitu ESP, SR VitaC Plus, Gla Complex dan Collagen serta Vivix.
.
Selepas sebulan saya consume tanpa miss terutamanya collagen tu saya dapati kulit muka lebih elok berbanding sebelum nya. Dan ramai yang menegur kulit muka makin ok dari dahulu. Cuma masa ini masih kelihatan parut-parut lagi. 
.
Dan bila skincare youth masuk, saya terus beli tanpa lepaskan peluang dan pakai setiap hari. Alhamdulilah saya rasa semakin cantik sekarang dan suami sendiri tegur kulit makin cantik, tona kulit lebih sekata dan parut-parut kelihatan semakin pudar. Kalau suami sendiri yang tegur tu betul lah kan..kulit makin baik dan makin cantik. 
.
Saya sangat gembira dan keyakinan diri kembali yakin untuk berjumpa dengan orang dan berselfie. Syukur , produk Shaklee mengembalikan keyakinan diri saya. 
.
Itulah Shaklee Effect saya !
Terimakasih Shaklee.

Farah Qurratun

Nak Tahu Bagaimana Suplemen Shaklee Membantu Merawat Kulit Wajah Breakout ?

Ingin Kulit Cantik Berseri, Rawat Dari Dalam Dengan Set Radiant 4 Shaklee




1) ESP 

Mengandungi protien lengkap yang sangat penting dalam membina sel-sel dan kulit yang sihat. Pengambilan ESP secara tidak lansung menjadikan kulit akan manjadi lebih cerah, sihat dan berseri. Parut, bekas jerawat dan jeragat juga mulai pudar dengan pengambilan yang konsisten.

Kelebihan ESP
  • Membekal asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh dengan mengoptimumkan fungsi badan untuk kulit dan badan
  • Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat
  • Untuk pemulihan dan pembaikan sel dan tisu kulit
  • Menghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit
  • Menyokong pengeluaran asid amino glutation yang membantu melindung sel-sel kulit dari rosak akibat cahaya matahari.

2) GLA Complex

Asid Gamma Linolenic (GLA) penting untuk membantu mengekalkan kelembapan kulit, melawan keradangan, mengurangkan kegatalan dan merawat kulit bersisik. GLA juga mengandungi Vitamin E yang sangat baik untuk kelembapan dan menambah seri kulit serta mampu melambatkan proses penuaan 

Kelebihan GLA Complex
  • Membantu menangani ekzema
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Melegakan simptom akibat arthritis reumatoid
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol

3) Sustained Release Vita-C Plus

Vitamin C tinggi dengan antioksidan sangat membantu tubuh badan dalam menentang kerosakan akibat radikal bebas. Dapatkan kulit yang sihat dan cantik dengan mengamalkan makanan yang kaya dengan vitamin C. 

Kelebihan Vitamin C Shaklee
  • Menggalak penghasilan kolegan dan regenerasi kulit yang sihat
  • Melindungi kulit dari sinaran UV mahatari yang boleh merosakkan kulit
  • Menghalang pertumbuhan jerawat serta cepat memulihkan jerawat
  • Mengurangkan kedutan
  • Merawat kulit kering dan kasar
  • Membantu dalam penyembuhan luka

4) Collagen Powder

Kolagen penting untuk kulit bagi mengekalkan keanjalan kulit, menghalang kulit dari berkedut, berparut serta kendur. Badan mampu menghasilkan kolagen sendiri, malangnya semakin meningkat usia kolagen dalam badan turut berkurang. Bagi mereka yang mempunyai parut serta liang pori besar sangat digalakkan untuk amalkan Colagen Powder dari Shaklee.

Apa yang specialnya Collagen Powder Shaklee;
  • Menggunakan kolagen TULEN dan bermutu tinggi dari Red Snipper Scale yang hidup kat laut dalam
  • Berat molekular dalam 1000 Dalton, sangat rendah dan membuatkan iaa sangat mudah diserap tubuh
  • Juga ada 7 ramuan lain yang membuat kolagen Shaklee lagi hebat iaitu ekstrak biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B.

Skincare YOUTH™ Rawat Kulit Breakout Anda Dari Luar !!




Pengambilan suplemen adalah untuk merawat dari dalam, manakala penggunaan skincare YOUTH™ pula sangat digalakkan untuk membantu merawat masalah kulit anda dari luar. YOUTH™ berkesan memulihkan masalah kulit dalam masa yang agak singkat. Rata-rata pengguna YOUTH™ sangat berpuashati dengan kesannya seawal 7 hari. Apa yang boleh mereka rasakan jeragat dan parut jerawat makin pudar, liang-liang pori mengecil, masalah blackhead dan whitehead hilang, tona kulit sekata serta kulit muka lebih cerah bersinar. Penggunaan YOUTH™ yang konsisten dan berterusan membuatkan kulit anda sedekad lebih muda !


Jangan berlengah lagi, rawat wajah breakout anda segera. Jom cantik dengan Shaklee.


Klik untuk Order Online





Klik untuk wasap saya



Call/SMS/Whatsapp : 012-684 1829

Kawasan COD : Port Klang-Pandamaran-Kg Raja Uda-Bukit Tinggi Klang-Telok Gong-Sungai Udang-Klang-Shah Alam



Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....

Comments

Popular posts from this blog

Cara Hilangkan Bintik Kolestrol Di Sekitar Mata Secara Semulajadi

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan

Ovarian Cyst, Tanda dan Cara Merawatnya