Tanda-Tanda Penyakit Pneumonia Dan Rawatan Alternatif

Apakah itu penyakit pneumonia ? Jika di kalangan masyarakat kita, ia lebih dikenali dengan penyakit paru-paru berair atau radang paru-paru. Pneumonia antara penyakit yang boleh menjadi serius dalam masa yang singkat, dan berhati-hati jika tidak dirawat lebih awal ia boleh membawa maut. Ketahui tanda-tanda penyakit ini dan rawatan alternatif yang boleh digunakan untuk merawat penyakit ini.




Apakah itu Pneumonia ?


Pneumonia biasanya berpunca dari jangkitan kuman bakteria dan virus pada tisu paru-paru. Namun pneumonia boleh juga disebabkan oleh kulat atau parasit serta disebabkan tindak balas kimia atau fizikal. 

Secara ringkasnya, pneumonia berlaku disebabkan oleh Alveoli iaitu gelembung-gelembung udara yang terdapat di dalam paru-paru, dimana ia berfungsi untuk penukaran gas oksigen dan karbon dioksida telah mengalami keradangan dan kemudian dipenuhi dengan lendir. Akibat dari gangguan pertukaran gas tersebut, pesakit akan mengalami simpton pneumonia iaitu batuk berkahak, sakit dada, selsema, demam dan kesukaran bernafas. 


Mereka yang berisiko tinggi mendapat penyakit ini adalah;

  • Kanak-kanak yang berumur bawah dari 5 tahun, tidak cukup zat makanan, lahir tidak cukup bulan serta kanak-kanak yang mempunyai ibubapa yang merokok.
  • Warga emas yang berusia 65 ahun dan ke atas
  • Mereka yang lemah sistem imunisasi
  • Mereka yang merokok dan perokok pasif
  • Mereka yang mempunyai penyakit lain seperti asma, jantung dan masalah COPD yang lain



Tanda-tanda Pneumonia


Tanda-tanda pneumonia yang disebabkan oleh bakteria biasanya datang dengan pantas. Antaranya ialah;

  • Batuk berkahak yang teruk. Kahak yang berwarna kehijauan serta berdarah.
  • Demam.
  • Pernafasan yang cepat dan sukar bernafas
  • Sakit dada dan lebih teruk apabila batuk atau menarik nafas.
  • Degupan jantung yang cepat.
  • Berasa amat letih atau sangat lemah.
  • Pening dan muntah.
  • Cirit-birit.



Rawatan Alternatif Yang Dicadangkan Untuk Pesakit Pneumonia


Selain rawatan dari hospital, pesakit pneumonia juga disarankan melakukan rawatan alternatif iaitu dengan pengambilan suplemen. Pengambilan suplemen berupaya memberikan nutrisi yang sihat dan dalam masa yang sama dapat membantu menguatkan sistem imun tubuh melawan penyakit ini. 

Antara suplemen yang dicadangkan adalah;


1. Vivix


Vivix adalah minuman campuran  botani yang tinggi dengan anti-oksidan, berupaya melindungi sel-sel badan daripada rosak, merawat keradangan serta melawan serangan radikal bebas. Selain itu ia bertindak meningkatkan sistem imunisasi badan untuk melawan jangkitan virus, mengurangi ketidakselesaan dan kesukaran bernafas serta melegakan batuk. 

2. Nutriferon




NutriFeron merupakan rumusan dari 4 ramuan botani iaitu ekstrak biji labu, biji plantago, bunga Safflower dan bunga Japanese Honeysuckle yang mampu meningkatkan interferon semulajadi badan dan sekaligus menguatkan sistem imunisasi badan. Ia juga berfungsi membina sel darah merah untuk penyerapan zat besi  di samping darah putih menentang bakteria dan kuman.


3. OmegaGuard



Diperbuat dari minyak ikan terbaik dunia, ia bertindak melawan keradangan, memelihara kesihatan menyeluruh dan serta amat baik untuk melegakan masalah berkaitan dengan paru-paru. 


Testimoni Shaklee Dari Pesakit Pneumonia 

Testimoni 1



Testimoni 2





Testimoni 3





Dah tak batuk berdarah dah=====.3 hari lepas, seorang customer nak beli Vivix untuk adiknya. Kena jangkitan kuman dalam paru-paru. Darah penuh dah sebelah paru-paru. Batuk berdarah. Dah seminggu kat hospital, doktor nak tambah antibiotik lagi kuat sebab nampak worse. Hampir kena tebuk keluarkan cecair. .Semalam dia telefon. Nak beli Vivix lagi. Untuk pesakit sebelah katil adiknya pula.Bila ditanya macamana keadaan adik. Alhamdulillah, dah improve sangat katanya.Sampai ke hospital semalam, sempat berborak dengan adiknya. Katanya sebelum makan Vivix, bila batuk aje mesti berdarah. Darah fresh merah pula tu..Baring mengiring pun, darah boleh keluar dari mulut begitu sahaja..Alhamdulillah, lepas ambil megadose Vivix, esoknya dah tak ada darah bila batuk. Keadaan dah improve sangat-sangat dengan kuasa Allah..Masa sampai hantar Vivix, ibunya tanya "satu je ke ?". Rupanya bukan seorang pesakit dalam wad tu yang berminat nak beli. Ada dua orang lagi. Mungkin nampak improve adik ni banyak sangat. .Syukur. Live testimoni dari pesakit sendiri buat rasa terharu. Sebak rasanya dapat membantu. Kakaknya tak putus-putus ucap terima kasih. .Semua Allah punya kuasa. Alhamdulillah.



Anda pula bagaimana ?

Hubungi lah saya segera, kerana saya benar-benar ingin membantu anda. 

Jadi tunggu apa lagi ? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.













Comments

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan