Cara Atasi Jeragat Dengan Semulajadi Dan Berkesan

Jeragat merupakan antara masalah popular yang sering dihadapi oleh kebanyakkan orang selain masalah jerawat. Walaupun ia bukan penyakit kulit yang berbahaya, tetapi jeragat turut memberi kesan terhadap penampilan dan keyakinan diri seseorang individu. Jom baca cara atasi jeragat dengan semulajadi dan berkesan.


Apa Itu Jeragat ? 

Jeragat ialah tompok-tompok kecil yang memenuhi bahagian muka terutamanya pipi, dahi, hidung dan sekitar mulut. Jeragat biasanya berwarna lebih gelap dari warna kulit asal, dan ini akan menyebabkan tona kulit kelihatan tidak sekata. Pada asalnya, saiz jeragat hanyalah tompok-tompok kecil, namun lama kelamaan ia membesar dan kadangkala bercantum dengan yang lain sehingga memenuhi wajah. 

Apa Punca Jeragat ?

1. Matahari

Sinar matahari mengandungi UV A & B yang boleh menyebabkan kerosakan sel kulit. Kesan UV ini bukan sahaja boleh merosakan sel kulit, malah lebih parah boleh mengakibatkan kanser kulit.  


2. Hormon Kehamilan

Kebanyakkan wanita hamil, mengalami masalah hormon yang tidak menentu. Keadaan ini selalunya mengakibatkan kulit menjadi gatal, kulit kering, kulit pecah, berjerawat serta jeragat. Walaupun keadaan ini hanyalah sementara, namun ada juga yang berterusan menghadapi masalah ini selepas bersalin. 

3. Rawatan Hormon

Kajian menunjukkan ramai wanita yang menjalani rawatan hormon mengalami masalah jeragat. Masalah ini adalah disebabkan oleh hormon yang tidak stabil.


4. Ubat-ubatan

Pengambilan beberapa jenis ubat yang boleh menganggu atau memberi kesan terhadap penghasilan sel-sel baru pada kulit.


5. Wangian

Pewangi, sabun wangi dan kosmetik yang menyebabkan 'phototoxic' juga boleh menyebabkan jeragat. Oleh itu sangat digalakkan penggunaan bahan-bahan tersebut dari sumber semulajadi.

6. Hypothyroidism

Ia juga dikenali sebagai keadaan dimana paras hormon tiroid rendah.

7. Pemilihan Produk Yang Salah

Pemilihan produk yang salah kerana mahu kesan yang cepat, seperti produk untuk memutihkan kulit yang mengandungi bahan kimia berbahaya. 


 Atasi Jeragat Dengan Shaklee

Vivix

Sejenis antioksidan yang sangat membantu dalam memulihkan kulit dari sel akibat serangan sinar UV, hormon tidak stabil dan sebagainya. Vivix juga adalah antioksidan yang berupaya menghalang penimbunan radikal bebas yang berlaku semasa proses penghasilan tenaga oleh sel. Selain dari itu, resveratrol yang ada didalam Vivix juga diuji 95% dapat menghalang kerosakan sel yang menyebabkan jeragat. 



Sustained Release Vita-C Plus

Pengambilan Vitamin C setiap hari penting bagi pembentukan kolagen, mencerahkan kulit, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat. 



Energizing Soy Protien (ESP)

ESP sangat penting dalam penghasilan sel kulit yang baru dan sihat secara tidak lansung dapat mengurangi kesan kulit mati serta  jeragat. 


GLA Complex

Gla Complex membantu mengawal paras hormon estrogen dan testosteron. Mengandungi 2 kali ganda kandungan Asid Gamma Linolenik berbanding produk lain yang berada di pasaran. Apabila paras hormon stabil, masalah jeragat juga dapat di atasi. Lebih menguntungkan penggunaan GLA yang konsisten dapat memberi effect glowing pada wajah.



Collagen Powder

Kulit yang kekurangan kolagen akan mudah mengendur dan nampak lebih kusam. Keadaan ini menunjukkan kulit lemah dan tidak mampu menahan serangan luar yang boleh menyebabkan jeragat. Untuk itu pengambilan kolagen setiap hari sangat membantu untuk memastikan kulit anjal dan tegang. Kulit anjal dan tegang menandakan kulit itu cukup kuat untuk menahan dari serangan yang boleh merosakkannya.

YOUTH™ Skincare Terbaik Untuk Masalah Jeragat




Pengambilan suplemen adalah untuk merawat dari dalam, manakala penggunaan skincare YOUTH™ pula sangat digalakkan untuk membantu merawat jeragat anda dari luar. YOUTH™ berkesan memulihkan masalah jeragat dalam masa yang agak singkat. Rata-rata pengguna YOUTH™ sangat berpuashati dengan kesannya seawal 7 hari. Apa yang boleh mereka rasakan jeragat dan parut jerawat makin pudar, liang-liang pori mengecil, masalah blackhead dan whitehead hilang, tona kulit sekata serta kulit muka lebih cerah bersinar. Penggunaan YOUTH™ yang konsisten dan berterusan membuatkan kulit anda sedekad lebih muda !



Testimoni










Mereka adalah di antara yang telah merasakan keberkesanan produk Shaklee. Anda pula bagaimana ?

Jangan tunggu lagi. Jom order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.


Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan