Cara Merawat Jerawat Bernanah Serta Parutnya

Bila munculnya jerawat di sekitar muka pasti membuatkan kita rasa rimas dan kurang berkeyakinan. Apatah lagi jika ianya gatal, sakit dan bernanah. Paling mengerikan bila jerawat pulih, masalah parut pula yang timbul. Entri saya pada kali ini, saya ingin kongsikan cara merawat jerawat bernanah serta parutnya. 






Punca Jerawat Bernanah


Biasanya mereka yang terkena jerawat bernanah ni, pada awalnya mereka memiliki kulit yang bersih dan sihat. Tetapi disebabkan beberapa punca, kulit mereka mula berubah dan ditumbuhi jerawat yang besar dan bernanah. Antara puncanya :


1. Penggunaan Skincare Yang Salah Dan Mengandungi Bahan Terlarang


Dewasa ini banyak sangat produk-produk skincare yang dikeluarkan dan kononnya dapat memberi kesan yang singkat terutamanya produk yang memutihkan kulit yang mana ada bahan kimia merbahaya dan akhirnya boleh merengsakan kulit dan menyebabkan timbulnya jerawat bernanah. 


Jadi jangan mudah terpedaya dan tergoda dengan produk-produk seperti ini yang belum dibuktikan atau dijamin selamat. Selidik duhulu, kerana bila sudah terkena, lebih susah untuk merawatnya.







2. Masalah Dalaman 


Masalah dalaman adalah seperti hormon yang tidak stabil, toksin yang berlebihan, elergik, masalah penghadaman serta mungkin juga pengambilan ubat-ubat tertentu. 


Cara Menghilangkan Jerawat Bernanah Dengan Suplemen Yang Sesuai


Jerawat bernanah ini mesti dirawat dari dalam dahulu, iaitu dengan pengambilan suplemen yang sesuai. Baiki sel-sel kulit yang rosak itu dari dalam dengan pengambilan nutrisi tambahan dari vitamin yang semulajadi. Berhati-hati dalam memilih produk yang betul, ia mestilah mempunyai kajian klinikal, penggunaan yang sudah bertahun-tahun serta terbukti selamat dan berkesan.


Ciri-ciri yang disebut di atas hanya ada pada vitamin Shaklee. Keberkesanan produk Shaklee memang telah dibuktikan oleh ribuan pengguna Shaklee seluruh dunia, dan terbukti berkesan melalui beberapa kajian dan ujian klinikal. 









Sebelum kita melihat apakah vitamin Shaklee yang sesuai untuk merawat masalah jerawat anda, jom kita tonton dulu video ini.






Vitamin Shaklee Yang Disarankan


1. Sustained Release Vita C Plus




Vitamin C bertindak menangani jerawat dalam dua cara iaitu bertindak sebagai antioksidan yang memulihkan sel dan menghasilkan sistesis kolagen. Sebagai antioksidan, Vitamin C bertindak menghalang radikal bebas dan kotoran yang berpunca dari kulit yang terdedah kepada pencemaran dan toksin. Radikal bebas yang meningkat di kulit akan meningkatkan pengeluaran sebum dan menyebabkan jerawat tumbuh.


2. Vita E Complex




Vitamin E melambatkan proses penuaan, mengurangkan parut, mengatasi masalah whitehend and blackhead yang menjadi punca jerawat. membantu mencegah segala pertumbuhan abnormal sel, mempercepatkan proses pemulihan luka dan membantu melancarkan aliran darah dalam tubuh.


3. Alfalfa Complex




Alfalfa mengandungi pelbagai nutrisi yang diperlukan oleh kulit dan kandungan klorofil yang tinggi menjadikan alfalfa sebagai ubat untuk jerawat yang luar biasa. Selain itu alfalfa juga bersifat anti-kulat yang menjadikan kulit bersifat alkali. Alfalfa dikatakan boleh membersihkan darah dari toksin dan kotoran dan akhirnya menjadikan kulit bersih berseri-seri.


4. Collagen Powder





Collagen Powder berfungsi mengembalikan keanjalan semulajadi kulit dengan meningkatkan ketegangan kulit. Berfungsi juga anti-penuaan dengan mengurangkan garis-garis halus dan kedutan serta mengecilkan liang pori. Selain itu berfungsi mencerahkan kulit dengan mengurangkan parut, pigmentasi, jeragat dan menjadikan warna kulit sekata. Dengan pengunaan yang konsisten boleh menjadikan kulit lebih licin dan lembut.


5. Energizing Soy Protein (ESP)




ESP mengandungi 9 asid amino penting yang diperlukan oleh tubuh. Asid amino ini adalah komponen protein yang membantu badan membina sel-sel baru. Bagi orang yang mempunyai parut jerawat, pembinaan semula sel-sel baru adalah sangat penting untuk menggantikan sel-sel kulit yang telah mati. Tanpa asid amino ini, sel-sel baru tidak dapat dibentuk.


6. B-Complex With Folic Acid 





B-complex yang lengkap dengan kesemua 8 vitamin B (B1, B2, B3, B6, Biotin, Asid Pantotenik, Asid Folik dan B12) adalah sangat diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut. Kekurangan B6 menjadi punca tumbuhnya jerawat. B-complex sangat disyorkan kepada penghidap jerawat kronik kerana ia boleh mencegah stress.



7. Vivix






Menurut kajian dari Dr. Bowe, seorang pakar kulit dari New York, mereka yang mempunyai masalah jerawat adalah mereka yang mempunyai tahap antioksidan yang rendah. Vivix yang kaya dengan resveratrol dan polifenol mempunyai antioksidan yang tinggi akan menghalang punca jerawat. Antara punca utama jerawat ialah hormon yang tidak stabil, minyak berlebihan dan keturunan. Kesemua ini dapat diatasi oleh Vivix yang bertindak diperingkat paling asas iaitu sel.


Testimoni 

Ramai yang telah berjaya dengan vitamin dari Shaklee untuk masalah jerawat mereka. Berikut saya kongsikan pengalaman mereka...












Untuk pesanan dan sebarang pertanyaan boleh hubungi saya ye..


Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik. Baca lebih lanjut....





Comments

Popular posts from this blog

Cara Merawat Bartholin Cyst Dengan Berkesan

Tiub Fallopio Tersumbat Dan Kaedah Merawat Tanpa Pembedahan